< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // תזכורת // קבוצת מחקר: נאמנויות בחברה בישראל ובעולם היהודי [מכון ב"ג, שדה בוקר] דדליין=30.9.20

Message URL: https://www.hum-il.com/message/0051311/

מרכז עזריאלי ללימודי ישראל (מעל”י) במכון בן-גוריון לחקר ישראל והציונות, בקמפוס שדה-בוקר של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מקים קבוצת מחקר תחת הכותרת נאמנויות בחברה בישראל ובעולם היהודי. מטרת הקבוצה היא להבין את המשמעויות המשתנות של מושג הנאמנות בהתאם לתקופה ולקונטקסט התרבותי והפוליטי. אמנם השיח הפוליטי הנוכחי בישראל מתמקד בשאלת הנאמנות ברמה הלאומית, אך שאלת הנאמנויות נרחבת יותר וכוללת גם קבוצות חברתיות נוספות –לדוגמה, זרמים דתיים, קבוצות אתניות והתארגנויות פוליטיות. ולכן, ברצוננו לבחון את שאלת הנאמנות ממגוון של דיסציפלינות וביחס לקבוצות חברתיות מגוונות ושונות.

בתור התחלה, ברצוננו לאתר חוקרות** צעירות מתחומי מחקר שונים (סוציולוגיה/ היסטוריה/ מדע-המדינה/ משפטים) בכדי ליצור קבוצה מחקרית סביב הנושא.

מטרת המפגשים הראשונים היא גיבוש כיוון מחקר משותף ותכנון העבודה המחקרית בעתיד. אמנם ניתן לבצע המפגש אלו באופן וירטואלי, אך מכיוון שאחד הדגשים הוא היכרות חברתית בין החוקרים, הוחלט לדחות את המפגש לתחילת שנת הלימודים הבאה (תשפ”א).

מפגשים אלו לא יזכו במלגה, אך יתנו עדיפות לכך לקראת תשפ”א. הפרויקט הראשון שנרצה לקדם יהיה סדנת מחקר אשר תוביל לפרסום קובץ בנושא.

מתעניינות יכולות לפנות לעינב מלמד דוניץ, הממונה על מעל”י, בדוא”ל – einavmel@bgu.ac.il   

בפניה זו, אנא צרפו קורות חיים וכן פסקה קצרה המתארת את תחום התוכן והתרומה שלו לנושא הנאמנויות.

Message publisher
עינב מלמד דוניץ einavmel@bgu.ac.il Tel: +972-8-6596942
Full address
מכון בן גוריון לחקר ישראל והציונות, שדה בוקר, ישראל
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added