< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

פרסום // מאמר: כריסטיאן וילהלם דוהם כמשפטן (שטפן וונדהורסט) (סדרת הרצאות בהיסטוריה של יהודי גרמניה) [אנגלית]

Message URL: https://www.hum-il.com/message/0032723/

Stephan Wendehorst, “Christian Wilhelm Dohm as a Layer”, Shmuel Feiner (ed.), Braun Lectures In the History of The Jews in Germany 21, Ramat Gan 2020, pp. 4-55.

 

הרצאות הקתדרה על שם בראון לתולדות היהודים בגרמניה, 21
מדי שנה מקיימת הקתדרה ע”ש בראון לתולדות היהודים בגרמניה, מן המחלקה לתולדות ישראל באוניברסיטת בר-אילן, הרצאה שנתית העוסקת בחקר יהודי גרמניה ומזמינה מרצה מוביל/ה מן הארץ או מן העולם. ב-2018 הוזמן להרצאה השנתית ד”ר שטפן וונדהורסט, מהמכון להיסטוריה של המשפט והחוקה באוניברסיטת וינה, שדיבר על כריסטיאן וילהלם דוהם כמשפטן. דוהם ידוע בעיקר בשל חיבורו מ-1781, “על שיפורם האזרחי של היהודים”, שהיה חלק מן הפולמוס הציבורי בגרמניה בנוגע למתן האמנציפציה ליהודים. במאמר זה בוחן וונדהורסט את דמותו של דוהם כמשפטן, ומסביר את פעולותיו וחיבוריו על רקע השכלתו ועיסוקו המקצועי.
לאחרונה יצאה לאור חוברת מס’ 21 של הקתדרה, שבראשה עומד פרופ’ שמואל פיינר. אנו מזמינים את המתעניינים לקרוא את המאמר החדש שיימצא בקרוב כחוברת עצמאית בספריות המרכזיות של האוניברסיטאות בישראל, וכאן: [קישור]
המעוניינים בחוברת מודפסת מוזמנים ליצור קשר עם נעמה יגר באימייל המופיע מטה.

קישור

Message publisher
מערכת רמה - רשת מדעי הרוח והחברה info@hum-il.com *** רמה אינה קשורה להודעה זו ואין בידיה מידע נוסף. לכל שאלה הנוגעת להודעה ולפרטי התקשרות יש להקליק על הקישור המפנה אל האתר הרלוונטי.
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added