< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // לכנס: היסטוריה צעירה [באר שבע 04/19] דדליין=20.12.18

Message URL: https://www.hum-il.com/message/8112727/

המחלקה להיסטוריה כללית של אוניברסיטת בן-גוריון שמחה להזמין תלמידות ותלמידי מחקר מכל המוסדות האקדמיים בארץ העוסקים בחקר ההיסטוריה להגיש הצעות להרצאה בכנס הרביעי של היסטוריה צעירה שיתקיים ב-9 באפריל 2019 באוניברסיטת בן-גוריון. בכנס היסטוריה צעירה, שכבר הפך למסורת, אנו מבקשות לתת במה לתלמידי מחקר, שפעמים רבות קולם נעדר בכינוסים אקדמיים, ליצור שיח ער בין חוקרות וחוקרים צעירים שעוסקים בחקר ההיסטוריה באוניברסיטאות השונות בארץ ובתוך כך גם לגבש קהילת חוקרים צעירה שתמשיך לפעול בשיתוף פעולה בעתיד.

השנה נתמקד בכנס בנושא בחירות. מבחינה מילונית, “בחירה” זו העדפה כלשהי שאדם או חברה עושים מבין כמה אפשרויות. ההיסטוריה והמחקר ההיסטורי כוללים שפע של בחירות. מצד אחד, אלה יכולות להיות בחירות שלנו, כחוקרים וחוקרות, הבוחרים באילו מקורות או מתודולוגיות להשתמש. מצד שני, אלה יכולות להיות הבחירות של מושאי המחקר שלנו, החל מהאופן בו בוחרים להגדיר את עצמם או אחרים, דרך האופן בו בוחרים להציג, להגיב או להתמודד עם המתרחש, וכלה באמצעים בהם בוחרים להשתמש (בין אם בטקסט, בחומר או בתמונה). בסופו של דבר, בחירה (או מניעתה) היא כוח מניע של תהליכים אנושיים ובכך – היסטוריים. אנו מזמינות אתכם לשלוח הצעות להרצאות שיעסקו באופנים השונים שבחירה ובחירות באות לידי ביטוי בהיסטוריה ובחקר ההיסטוריה.

אנו פונות לתלמידי ותלמידות תואר שני, שלישי ופוסט-דוקטורט ממגוון רחב של דיסציפלינות העוסקים בחקר ההיסטוריה ומעוניינים להציג ולדון במתודולוגיות השונות ובמגוון המקורות העמודים לרשותם של חוקרי ההיסטוריה. לאור העניין שלנו בדיון רחב בסוגיות הקשורות לאופנים המגוונים בהם ניתן לחקור את ההיסטוריה, תתקבלנה הצעות להרצאות העוסקות בכל תקופה, אזור גאוגרפי וזווית מחקרית. נשמח לקבל הצעות לא רק מאלו הלומדים בחוגים ההיסטוריים, אלא גם מחוקרים וחוקרות הלומדים בחוגים הנושקים להיסטוריה, כגון תולדות האמנות, סוציולוגיה, ארכיאולוגיה, ספרות, מגדר, מדעי המדינה וכל תחום אחר הנוגע בדרך זו או אחרת בחקר ההיסטוריה.

תקצירים באורך של 300-250 מילה להרצאות באורך של 15 דקות, בצירוף כותרת הרצאה ופרטים מלאים, ניתן להגיש עד לתאריך 20.12.2018

לכתובת: younghistoriansil@gmail.com. תשובות תימסרנה לקראת אמצע חודש ינואר.

הכנס מאורגן על ידי הלה שפירר (אוניברסיטת בן-גוריון), ליאור יערי-דולב (אוניברסיטת בן-גוריון), תמר רוטמן (אוניברסיטת בר-אילן), הילה ברוקמן (אוניברסיטת תל-אביב) ואורלי עמית (אוניברסיטת תל-אביב).

Message publisher
Tamar Rotman Post-doctoral fellow Department of General History Bar Ilan University, Ramat Gan tamarrot@post.bgu.ac.il
Full address
אוניברסיטת בן גוריון/שדרות בן גוריון, באר שבע, ישראל
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added