< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // לכנס: יום העיון השנתי להיסטוריה קווירית [חיפה 02/19] דדליין=1.12.18

Message URL: https://www.hum-il.com/message/8111002/

يوم دراسي حول تاريخ مجتمع الميم | Queer History Conference

פסטיבל חיפה השני להיסטוריה קווירית

יום עיון בהיסטוריה קווירית

21 בפברואר 2019

בית הגפן, הגפן 2, חיפה

במשך חודש אחד בשנה, נוהגות קהילות גאות במקומות שונים בעולם לציין את חודש היסטוריה הגאה – יוזמה המבקשת להחריג את ההיסטוריות שלנו מהערות השוליים ומקופסאות הארכיון הבלתי מסומנות ולהנכיח אותן בשיח הציבורי. בישראל יצוין חודש ההיסטוריה הגאה בפעם השניה בפברואר 2019, בפסטיבל חיפה השני להיסטוריה קווירית.

השנה, במסגרת הפסטיבל, נמשיך במסורת שהתחלנו בה בשנה הקודמת ונקיים יום עיון, המאורגן בשיתוף פעולה בין פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית ומרכז מחקר פמיניסטי חיפה ב’אשה לאשה’.

הרצאת אורח: ד”ר ג’סטין בנגרי (Dr. Justin Bengry) מגולדסמית’, אוניברסיטת לונדון, ידבר על “חנינות מאוחרות: הפללה וחנינה כלפי הומוסקסואלים בממלכה הבריטית”.

אנו מזמינות הצעות להרצאות/סדנאות בנושאים הקשורים להיסטוריה של הקהילה הגאה ולהיסטוריה של חריגה מינית ו/או מגדרית, בישראל, בפלסטין או בעולם, בכל תקופת זמן.

נושאים אפשריים לדיון עשויים (אך לא מוגבלים) לעסוק במקרה היסטורי ספציפי; בשאלות היסטוריוגרפיות, תאורטיות ו/או פוליטיות הנוגעות לכתיבת היסטוריה קווירית; בסקירת מגמות במחקר; בדיון בחוויה או במיקום האפיסטמולוגי/פוליטי של החוקר/ת הקוויר/ית; בממשק שבין היסטוריה קווירית לתחומי מחקר אחרים; או בקשר ההדדי שבין היסטוריה קווירית ואקטיביזם.

 

נשמח במיוחד לקבל הצעות:

– המתמקדות באזור הגאוגרפי של ישראל/פלסטין, או העוסקות בפזורות ישראליות/פלסטיניות בעולם בהקשרן הקווירי.

– העוסקות ברגעים מכוננים בהתפתחות קהילות גאות ו/או בהיווצרות פוליטיקה להט”בית וקווירית בישראל/פלסטין ובעולם. זאת במסגרת ציון שנת היובל למהומות סטונוול, שנת הארבעים להפגנת “הנעימים והנעמות” בתל אביב וחצי יובל לחודש הגאווה הראשון בחיפה.

– המתארות פרקטיקות שונות לעבודה עם היסטוריה כמתודולוגיה.

 

אנו שואפות לאתגר את המובן האקדמי של “עיון” ו”דיון” ועל כן נשמח לקבל גם הצעות להרצאות שאינן מבוססות על מחקר אקדמי, לדוגמה: סיפורה של קהילה, קבוצה, מאבק, וסיפורים בגוף ראשון.

 

את תקצירי ההרצאות (עד 300 מילים בלבד) יש לשלוח עד תאריך 1.12.2018 לכתובת המייל: haifa.lgbt.history@gmail.com . לתקציר ההרצאה יש לצרף את הפרטים הבאים: כותרת ההרצאה, שם מלא של המרצה, שיוך מוסדי (אם יש), כתובת דואר אלקטרוני ומספר טלפון.

תשובות תשלחנה עד 30.12.2018 ותכנית יום העיון עתידה להתפרסם עד אמצע ינואר 2019.

https://drive.google.com/file/d/0B-RJD_zDFqxGWmFPTVdpVEtNVmF6ekplTVJrNDkycFNoZWxr/view?usp=sharing

 

https://drive.google.com/file/d/0B-RJD_zDFqxGbUt2RXgzU0ZSUE0tbDdrWmN0TFBaUW4zaUNB/view?usp=sharing

Message publisher
דותן ברום | Dotan Brom אוניברסיטת חיפה | University of Haifa פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית haifa.lgbt.history@gmail.com www.facebook.com/haifalgbthistory
Full address
בית הגפן, רח' הגפן 2, חיפה
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added