< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // מפגש: אתגר מיסוי משאבי הטבע מים המלח (איתן שישינסקי) (סדרת מעברים) [מקוון] 27.3.23

Message URL: https://www.hum-il.com/message/3032623/

שלום רב,

אני מתכבד להזמינכם למפגש אודות ואתגר מיסוי משאבי הטבע מים המלח, פרופ’ דוד לוי-פאור משוחח עם פרופ’ איתן ששינסקי. יום שני, 27 במרץ 2023, משעה 14:00 עד 15:00. קישור לזום כאן.

סדרת מעברים בנושאי מדיניות מוקדשת הפעם לשאלות של רגולציה ותכלול מדיניות בים המלח.

שאלת מיסוי ותגמולי משאבי הטבע בישראל ממשיכה לעמוד על סדר היום הציבורי בישראל. נשוחח עם פרופ’ איתן ששינסקי על הוגנות במיסוי ותגמולים. על היכולות של רשויות שונות של המדינה לקדם את האינטרס הציבורי. כל אלה גם בעקבות הניסיון שלו בוועדת ששינסקי הראשונה והשנייה וגם לקראת מועד חידוש הזיכיון של ים המלח.

פרופ’ איתן ששינסקי הוא מרצה לכלכלה (אמריטוס) באוניברסיטה העברית בירושלים, ומופקד על הקתדרה למימון ציבורי ע”ש סר אייזיק וולפסון במוסד. הוא בעל תואר תואר ראשון ושני בכלכלה מהאוניברסיטה העברית ודוקטורט בכלכלה מהמכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס (MIT). ששינסקי נבחר כעמית החברה האקונומטרית, כחבר זר של האקדמיה האמריקאית לאמנויות ולמדעים, חבר האקדמיה המלכותית השוודית למדעים, חבר של כבוד של האגודה הכלכלית האמריקאית, כמו כן הוא בעל תואר דוקטור של כבוד מבית הספר לכלכלה בסטוקהולם. בדצמבר 2011 קיבל ששינסקי את אות אביר איכות השלטון. פרופ’ ששינסקי היה יועץ כלכלי לכנסת ויועץ לענייני רווחה במשרד ראש הממשלה. ב-1987 עמד בראש ועדת ששינסקי שפעלה לגיבוש רפורמה במס הכנסה ליחידים, וב-1995 היה חבר בוועדה להפרטת החברות הממשלתיות. נוסף על כך הוא עמד בראש ועדת ששינסקי לבחינת מדיניות מיסוי הגז והנפט בישראל (אשר המלצותיה אושרו ע”י הכנסת בחוק הנפט והגז 2011), ולאחרונה בראש הוועדה לבחינת המיסוי של משאבי הטבע האחרים בישראל (ההמלצות אושרו  בחוק בשנת 2015). ששינסקי כהן כיו”ר חברות ציבוריות ופרטיות רבות וביניהן: דירקטוריון “כור תעשיות בע”מ”, דירקטור “תדיראן”, “מכתשים אגן תעשיות” ובית ההשקעות “פסגות”. פרופ’ ששינסקי היה נשיא האגודה הישראלית לכלכלה בשנים 2004-2006. בשנת 2007 יצא לאור ספרו “The Economic Theory of Annuities”. בשנת 2019, בספר בהוצאת אוניברסיטת ייל בארה”ב, בעריכת חתן פרס נובל רוברט סולו, נכלל פרופ’ ששינסקי בין תשעים הכלכלנים המובילים בעולם.

עדכונים שוטפים על פעילות הסדרה ניתן לקבל דרך רישום לרשת מעברים. כל מפגשי מעברים מופיעים בערוץ היוטיוב שלנו שאתם מוזמנים להצטרף אליו. לרשותכם/ן גם פלייליסט של הסדרה.

רשימת המפגשים לחודשים הקרובים זמינה באתר מעברים. אשמח לקבל הצעות לנושאים נוספים.

בברכה,
פרופ’ דוד לוי פאור

בשם משתתפי מעברים.

* (סדרתמעברים)

 

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added