< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // גיליון כתב עת: כתב העת "אחרת" לאומניות ועיצוב. גיליון ראשון - ויהי אחרי המגפה: פוסט קורונה (רוני עמיר ,אפרת גרוסמן) [עברית] דדליין למאמרים=1.6.21

Message URL: https://www.hum-il.com/message/1050703/

אנו שמחים להודיע על השקת הגליון הראשון של “אחרת”כתב עת אקדמי הרואה אור מטעם המכללה האקדמית ‘אמונה- לאמנויות ועיצוב.

“אחרת”הוא כתב עת אקדמי בשפה העברית הרואה אור מטעם המכללה האקדמית ‘אמונה’- לאמנויות ועיצוב. כתב העת מתפרסם בפורמט מקוון Open-Access ונועד לספק במה לפרסום מאמרים מקוריים בתחומי התרבות החזותית, האמנות, והתיאטרון. בנוסף יכלול כתב העת סקירה וביקורת תערוכות וספרי עיון.

נושא הגליון הראשון:  “ויהי אחרי המגפה”: פוסט קורונה.

וירוס הקורונה שנכנס לחיינו בהפתעה בפברואר 2020  שינה לבלי היכר את פני העולם, החברה והחיים הפרטיים של כל אחד מאיתנו. הכיבוי הגלובלי והפתאומי של כל המערכות הכלכליות, החינוכיות, והתרבותיות מעניק הזדמנות נדירה וחד פעמית לבחון את מה שהיה עד כה בעין ביקורתית ולאתחל את המערכות הללו לפעולה מחדש באופן מבוקר אחראי ויצירתי. מי היה מאמין כי וירוס קטן העובר בטיפות התעטשות יביאו לשינוי משמעותי של העולם. הקורונה פתחה עידן חדש: שדות תעופה שוממים, היעדר תיירות חוץ, ועידות עסקים אינטרנטיות, כמו גם אלפי תלמידים וסטודנטים היושבים ולומדים מהבית, בהוראה מקוונת והיברידית. הלמידה החדשה זימנה לנו הזדמנויות לפתח תהליכי למידה אפקטיביים המייצרים מעורבות לומדים גבוהה על ידי שילוב מספר שיטות למידה ומתודות בצורה אינטגרטיבית. הדרישות והציפיות מהלומדים נעשו רבות ומורכבות יותר בעיקר בכל הקשור ליצירה מרחוק. את כל אלו לא היינו יכולים אפילו לדמיין בעידן שלפני הקורונה. לקסיקון המילים שלנו התרחב והתעצם: בדידות, חרדה, מוות, אבל, ריחוק חברתי, ניכור, חל”ת, מסיכה, אלכוג’ל, זום, בדיקה חיובית, חיסון, מקוון, היברידי ועוד.

הגיליון “ויהי אחרי המגפה”: פוסט קורונה של מכללת אמונה יוקדש לשינויים ולאפשרויות שמביאה איתה תקופת הקורונה בתרבות החזותית, בתיאטרון, בחינוך ובאמנות.

 

יתקבלו מאמרים, דימויים חזותיים ויצירות אמנות בנושאים הבאים:

  • האם תם עידן החינוך הפרונטלי, מה הן האפשרויות שמביאה איתה הוראה מקוונת? מהם החסרונות של הוראה כזו? ומה תפקידו של מורה המלמד מרחוק?
  • במאה ה-21 נמצא הדימוי החזותי הווירטואלי והממשי במצב עודף. כיצד תשפיע תקופת הקורונה על דימויים חזותיים? האם היא מלבה עוד את המרחב הווירטואלי או שמא החסך בעולם הפיזי והממשי יביא לזניחת הרשת ולפריחת הדימויים ברחוב?.
  • כיצד יתנהג שדה האמנות? כיצד ייראה מוסד ה”מוזיאון” בראי המהפכה הדיגיטלית. כיצד יראה מוסד התיאטרון? וכיצד תיראה האדריכלות העתידית במרחב הציבורי?.

 

 

הנחיות כלליות:

את המאמר יש להגיש כקובץ Word גופן David לעברית וגופן Roman New Times לאנגלית, גודל 12, רווח כפול בין השורות, רווח אחד בין מילה למילה.

  • היקף המאמרים לא יעלה על 2000 מילים כולל הערות שוליים
  • יש להגיש קובץ נוסף של תקציר המאמר בהיקף של עד 150 מילים.
  • תיאור של תערוכות, לא יעלה על 1000 מילים.
  • איורים וזכויות יוצרים: שימוש בדימויים ויזואליים. על המחבר\ת לשלוח תמונות באיכות גבוהה 300 dpi לפחות להסדיר את זכויות היוצרים.
  • מתחת לכל תמונה יצוין הקרדיט הנדרש וכיתוב קצר המתאר את התמונה. האחריות על השגת זכויות היוצרים היא על המחבר\ת בלבד.
  • בשלב הראשוני של הגשת מאמר לשיפוט יש להגיש בקובץ Word נפרד רשימת דימויים: עם דימויים ברורים ותיאור לפי כללי הציטוט הרלוונטיים. לדימויים יש להפנות בגוף הטקסט באמצעות סוגריים, לדוגמה: (תמונה 1).
  • הרישום הביבליוגרפי במדעי הרוח (שיטת MLA) ראו: סמינר הקיבוצים https://www.smkb.ac.il/library/services/quote-mla/

 

  • את החומרים יש להגיש ל magazine@emef.ac.il עד כ”א באייר תשפ”א, 1.6.2021

 

המערכת תשלח למחבר\ת הודעה על קבלה או אי-קבלה של מאמר לפרסום, בתום תהליך ההערכה האקדמית של המאמר

ד”ר אפרת גרוסמן,  ד”ר רוני עמיר

https://drive.google.com/file/d/1lY9OCb4iHjNlFtJPc15Rl0W-NrPXVO5w/view?usp=sharing

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added