< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // לסדנה: חקר החברה החרדית בישראל - פרשת דרכים (נסים ליאון וקימי קפלן) [זכרון יעקב 09/19] דדליין=1.8.19

Message URL: https://www.hum-il.com/message/9071117/

קול קורא

חקר החברה החרדית בישראל פרשת דרכים –  3-4 בספטמבר 2019

בעשור האחרון אנו עדים לפיצול בין שתי גישות דומיננטיות בחקר החברה החרדית בישראל. האחת, מעשית ובעלת אופי יישומי ביסודה, מבקשת לשמש כלי מדעי בידי ארגוני חברה אזרחית והמדינה שחרטו על דגלם את שילובם של החרדים בחברה בישראל. הגישה האחרת מבקשת להמשיך את הקו ההיסטורי והסוציולוגי בחקר החברה החרדית, שאותו עיצבו משה סמט ובעיקר מנחם פרידמן, במטרה להציע מבט ביקורתי על המגמות ועל התהליכים העוברים על חברה זו בעשורים האחרונים.

מטרת הסדנה המוצעת היא לעודד את השיח המחקרי הביקורתי ולהתחקות אחר המתחדש בו, ולהפגיש לשם כך חוקרות וחוקרים צעירים מתחומי דעת שונים שמחקריהם דנים בחברה החרדית, אם מתוך מבט ממוקד בה ואם מתוך מבט משווה. המטרה היא להתמקד בתהליכים ובהתפתחויות מתוך נקודת מבט היסטורית, ולהניע דינמיקה של שיח ביקורתי בחקר החברה החרדית.

הסדנה מאורגנת בחסות החברה ההיסטורית הישראלית. היא תתקיים במשך יומיים בבית דניאל בזכרון יעקב, בתאריכים 4 3 בספטמבר, ועל המשתתפים בה לשאת אך ורק בהוצאות הנסיעה ולהתחייב לשהות במקום במשך הסדנה כולה.

הצעות להרצאות ולדיונים מתוך נקודת מבט מחקרית ביקורתית פתוחים לכל תחומי הדעת שבהם עוסקים חוקרי החברה החרדית, ובהם היסטוריה, הגות, חינוך, זהות, קהילה, מרחב, משפט, כלכלה ובריאות.

מרכזי הסמינר: פרופ’ קימי קפלן (המחלקה לתולדות ישראל, אוניברסיטת בר אילן) ופרופ’ נסים ליאון) המחלקה לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה, אוניברסיטת בר אילן).

תאריך אחרון להגשה: 1 באוגוסט 2019

כתובת ההגשה: tsela@history.org.il

Message publisher
קימי קפלן המחלקה לתולדות ישראל ויהדות זמננו, אוניברסיטת בר-אילן Kimmy.caplan@biu.ac.il
Full address
בית דניאל, זכרון יעקב, ישראל
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added