< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע תרבות // דיון והקרנת סרט: החוויה הכורדית בצל המלחמה בתורכיה של שנות התשעים [ירושלים] 21.6.19

Message URL: https://www.hum-il.com/message/9060505/

החוויה הכורדית בצל המלחמה בתורכיה של שנות התשעים

מרצה: דויגו אטלס

מיקום האירוע: אודיטוריום ון ליר, רח’ ז’בוטינסקי 43, ירושלים

הכניסה חופשית

 

שבוע קולנוע תורכי

12–24 ביוני 2019 בסינמטק ירושלים

סרטים והרצאות ביוזמת מכון ון ליר בירושלים

 

הקרנת הסרט: חלום ללא צבע (תורכיה 2017)

בימוי: מהמת עלי קונאר

משחק: ג’יוואן גוניי טונצ’, בילאל בולוט

על רקע שיאו של העימות בין המדינה התורכית ובין הכורדים במזרח תורכיה של שנות התשעים, הילד מירזה אינו יכול שלא ליפול קורבן לאירועים הרסניים. מירזה הצעיר, השרוי בתחושת אומללות עמוקה, במיוחד בעקבות מות אמו, הופך לאדיש ומופנם, ולעתים קרובות נאבק עם סיוטים. ואולם חייו משתנים עם הגיעו של אורח בשם מיר אחמד. הסרט חלום ללא צבע מספר סיפור של ילדות, אבל וחלומות דרך חייו ותודעתו של ילד, וכל זאת על רקע האירועים הפוליטיים הדרמטיים של התקופה (78 דקות. כורדית ותורכית, תרגום לעברית).

שבוע הקולנוע התורכי, שייערך זו הפעם השנייה ביוזמת מכון ון ליר בירושלים, הוא מיזם שמטרתו להביא אל הצופים בישראל מעט מן המראות, הנופים, הטעמים, המוזיקה והפסיפס האנושי של תורכיה בעבר ובהווה. הקולנוע חושף את הצופים, מזוויות ראייה מעניינות וייחודיות, אל סיפורם של האתגרים שחווה תורכיה מאז היווסדה כרפובליקה חילונית בשנת 1923 ועד ימינו. תורכיה החדשה, זו שקמה על חורבותיה של האימפריה העות’מאנית, מתמודדת בעיקר עם אתגרים מבית, עם מתחים ושסעים חברתיים, פוליטיים ואתניים עמוקים המאיימים למוטט את ההסדרים הישנים ולכונן מציאויות שונות. ההפיכות הצבאיות ובייחוד ניסיון ההפיכה האחרון ב-2016, גלי ההגירה, הסכסוכים האתניים, אירועי הטרור החמורים – כל אלה מדגישים יותר מכול את חולשותיה של מדינת הלאום ואת המתח המתמיד שמוסיף להתקיים בין ישן לחדש, בין דתי לחילוני ובין לאומי לרב-תרבותי בתורכיה של ימינו.

למרות קרבתה לישראל, תורכיה ותושביה זוכים לתשומת לב מועטה בלבד בהקשרים תרבותיים, אמנותיים וחברתיים. שבוע הקולנוע התורכי מבקש להביא לפני הצופה הישראלי סרטים ממיטב היצירה הקולנועית האמנותית התורכית. כל הקרנה תלווה בהרצאה קצרה מפי חוקר/ת תורכיה אשר ידון בסוגיות החברתיות, התרבותיות והפוליטיות הרחבות העולות מן הסרט ויציע נקודת מבט מקורית וחדשנית להתבוננות ביצירה.

http://bit.ly/2IeaSqb

האירוע יתקיים בין השעות 10:00-12:30

Message publisher
איל עפרון מתאם פעילות לציבור, שיווק וקשרי חוץ מכון ון ליר ירושלים eyale@vanleer.org.il 02-5605282
Full address
מכון ון ליר בירושלים, ז'בוטינסקי 43, ירושלים, ישראל
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added