< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

פרסום // ספר: פרנסתם של ישראל. יהודים בכלכלת אירופה 500 –1100 (מיכאל טוך) [עברית]

Message URL: https://www.hum-il.com/message/9032920/

מיכאל טוך, “פרנסתם של ישראל. יהודים בכלכלת אירופה 500 –1100”, מרכז זלמן שזר, ירושלים תשע”ט, 340 עמ’ כולל מפתחות, ביבליוגרפיה ומפות .

“פרנסתם של ישראל: יהודים בכלכלת אירופה 500‒1100” מבקש לברר את מקומם של היהודים בחיי הכלכלה באירופה בשלהי העת העתיקה ובימי הביניים המוקדמים, לאור בדיקה מחודשת של כלל המקורות העוסקים בכלכלה. בחלקו הראשון בוחן הספר את הקשת הדמוגרפית ואת העיסוקים הכלכליים של היהודים בחמישה מרכזים יהודיים: ביזנטיון, איטליה, צרפת וגרמניה, חצי האי האיברי ומזרח אירופה. בחלקו השני מוצעת סינתזה של הדיונים, הבוחנת את מקומם של היהודים במסחר, בעסקי כספים, בחקלאות וביזמות כלכלית.

הספר מתמודד עם המסורת ההיסטוריוגרפית שייחסה ליהודים מקום מרכזי בכלכלה: ‘הסחר היהודי’ והתפקיד החלוצי שיוחס ליהודים בענפי כלכלה שונים; רשת המסחר היהודית הבין-יבשתית בין אירופה לאסיה, בייחוד בסחר העבדים; והמרכזיות של יהודים בחקלאות וביזמות. מן הספר עולה, בניגוד לדעה המקובלת, כי היהודים תפסו מקום בכלכלה האזורית ובמשק הבית בלבד, וגם בפעילותם הכלכלית בא לידי ביטוי מעמדם כמיעוט. הספר הוא גרסה מעודכנת למהדורה האנגלית, שהופיעה בשנת 2013.

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added