< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // כנס: בוריס שץ: מסופיה לירושלים ומעבר [ירושלים] 9-10.12.18

Message URL: https://www.hum-il.com/message/8120902/

חייו, הגותו ופועלו של אבי האמנות הישראלית, בוריס שץ, שלובים בהיסטוריה היהודית של סוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 ובתולדות הציונות, והשפעתו על ראשית התרבות בישראל ייחודית ומשמעותית. פרופ’ שץ, היה חבר בצוות ההקמה של האקדמיה לאמנות בסופיה בולגריה ב-1896, וב-1906 יסד את “בצלאל, בית מדרש לאמנות ומלאכות אמנות” שנעשה ברבות הימים ל”בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים” ואת בית הנכות הלאומי – שממנו צמח מוזיאון ישראל. שץ חלם על יצירת מרכז רוחני בירושלים, שיהיה לערשה של אמנות עברית, מרכז שימשוך אליו תלמידים ציונים שיעלו לירושלים ויהודים בני קהילות קרובות ורחוקות וכן יוצרים מן העולם כולו. הוא ראה במרכז הזה בית מקדש שלישי, כור של אנרגיה רוחנית, שיפיץ את ערכיו לעם היהודי ויעניק השראה לגיבושה של זהות לאומית מחודשת.

לכבוד מלאת 100 שנים לפרסום הרומן האוטופי “ירושלם הבנויה” שבו תיאר שץ מדמיונו את ארץ-ישראל ובמרכזה ירושלים, יתקיים כנס בינלאומי במוזיאון ישראל, ירושלים שכותרתו:
“מסופיה לירושלים ומעבר”. האירוע ייפתח ביום ראשון 9.12.18 במקביל ובשיתוף עם הכנס השנתי של המחלקה לתרבות חזותית וחומרית באקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל.

בבצלאל ביום ה-10 בדצמבר האירוע ללא תשלום

https://www.imj.org.il/he/events/%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%A1-%D7%A9%D7%A5

Message publisher
מערכת רמה - רשת מדעי הרוח והחברה info@hum-il.com *** רמה אינה קשורה להודעה זו ואין בידיה מידע נוסף. לכל שאלה הנוגעת להודעה ולפרטי התקשרות יש להקליק על הקישור המפנה אל האתר הרלוונטי.
Full address
מוזיאון ישראל אולם שפרינגר, בצלאל קומה 8 חדר הסגל הר הצופים
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added