< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // מושב בכנס: "פוסט-הומולאומיות?" במסגרת הכנס הסוציולוגי ה-50 [חיפה 01/19] דדליין=20.10.18

Message URL: https://www.hum-il.com/message/8090104/

הנושא המרכזי בו עוסק הכנס של האגודה הסוציולוגית השנה הוא “בין ניאו-ליברליזם לפופוליזם” והוא מבקש לברר את הקשר בין המשטר הניאוליברלי, ובמיוחד תוצאותיו ההרסניות עבור הסולידריות החברתית, לבין עלייתם של מנהיגים ודפוסי שלטון המבוססים על פופוליזם אתנו-לאומי. במסגרת זאת, בפאנל של קהילת המחקר להט”ב/קוויר נבקש לבחון את המשמעות של הברית שנכרתה בשני העשורים האחרונים של חלקים בקהילת הלהט”ב עם הלאומיות היהודית-ישראלית, ולבחון את התארגנותה בשלב הנוכחי של ממשל טראמפ-ביבי, ועליית הימין בהקשר גלובלי.
בשנים האחרונות אנו עדות לנסיגה אחורה של המדינה ביחסה אל קהילת הלהט”ב, בעיקר בהיבטי הכרה בחיי משפחה והורות להט”בית. נסיגה זו משולבת בהיבטים נוספים של העת הנוכחית, כגון החלשת מעמדו של בית המשפט העליון וקידום חקיקה המעניקה יתר כוח לקבוצת הרוב היהודית בישראל. נרצה לבחון במושב האם שינויים אלה מתלכדים לכדי מעבר תקופה היסטורי, אל הזמן שלאחר ההומולאומיות.
כדי לשאול מה קורה בעידן שבשלהי ההומולאומיות, אחריה, עם שקיעתה או השתנותה, אנו מזמינות הרצאות שעוסקות בשינויים אלו, באופן שבו הומולאומיות משקפת מנגנונים ותצורות הנוגעות לחברים בקהילת הלהט”ב בכללותה. המושב יעסוק בנושאים שונים ובפרט יתמקד בפרספקטיבות על הומולאומיות, בחיבורים בין מיניות וזהות אזרחית ובקשר בין קהילת הלהט”ב או קבוצות בתוכה אל מדינת הלאום. בפאנל נרצה לבחון סוגיות אלו באמצעות נושאי מחקר סוציולוגיים מגוונים וביחס לקבוצות שונות בתוך קהילת הלהט”ב.
אנו מעודדות תלמידות ותלמידי מחקר להגיש תקציר למושב הקהילה.
המעוניינות והמעוניינים להציג מתבקשים לשלוח טקסט של עד 200 מילים, אשר מכיל: הצגת הנושא בקצרה, רקע (תיאוריה וספרות), המטרה או השאלה שביסוד המחקר, שיטת מחקר, ממצאים, דיון. בנוסף יש לשלוח ביוגרפיה קצרה (4-5 שורות).
תאריך היעד למשלוח התקצירים הוא 20.10.2018
העלאת תקצירים דרך מערכת ההרשמה של הכנס (נא לציין את שם המושב והקהילה אליה מיועד התקציר בגוף המסמך)

לפרטים:
גילי הרטל: התכנית ללימודי מגדר. אוניברסיטת בר אילן. gillyrachely@gmail.com
עדי מורנו: החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה. אוניברסיטת תל אביב. adimoreno@gmail.com

לינק להגשת תקצירים: https://registration.israel-sociology.org.il/2019

Message publisher
עדי מורנו adimoreno@gmail.com
Full address
אוניברסיטת חיפה
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added