< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

פרסום // ספר: פאן-אירופה (ריכרד נ' קודנהובה־קלרגי) [עברית]

Message URL: https://www.hum-il.com/message/1112713/

ריכרד נ’ קודנהובה־קלרגי, פאן-אירופה (הוצאת אוב, תל אביב, 2021; עורכים מדעיים: הילה זהבי, שרון פרדו ומישל קנודט)

 

הרוזן ריכרד נ’ קודנהובה־קלרגי הוא מייסד תנועת האיחוד הפאן־אירופי, שקמה לאחר סוף מלחמת העולם הראשונה וקידמה את רעיון איחודה של יבשת אירופה. התנועה, שחזונה היה חדשני ונתפס כאוטופי, קיימה קונגרסים ברחבי אירופה וסחפה אחריה אנשי רוח ופוליטיקאים כאלברט איינשטיין, תומאס מאן, זיגמונד פרויד, פול ולרי, שטפן צווייג, וינסטון צ’רצ’יל, שארל דה גול, בנדטו קרוצ’ה, ריכרד שטראוס ועוד.

 

קודנהובה־קלרגי גילם בדמותו הן את איש החזון והן את איש המעש שיכול היה לפשט כל רעיון גדול. פאן־אירופה, ספרו משנת 1923, הוא מדריך לעקרונות היסוד הנדרשים כדי להביא את עמי אירופה לתמוך ברעיון איחודה הפדרלי של היבשת. זהו איננו ספר אקדמי או פילוסופי, אלא מניפסט של התנועה הציבורית החשובה ביותר בתולדות האינטגרציה האירופית, והוא כולל את אבחנותיו של קודנהובה־קלרגי לבעיותיה של אירופה, הן בהיבטים פנימיים והן בהיבטים גלובליים.

 

הספר היה לרב־מכר בינלאומי מיד עם צאתו, והוא תורגם לשפות רבות. הנאצים ראו בו סכנה ממשית לחזונם הלאומני, ועם עלייתם לשלטון שרפו את עותקיו. עתה הספר רואה אור לראשונה גם בשפה העברית.

 

פאן־אירופה הוא הספר השלישי בסדרת הספרים האירופים, השמה לה למטרה להביא לראשונה לקוראי השפה העברית את כתבי היסוד של האימהות והאבות המכוננים של פרויקט איחודה של יבשת אירופה.

 

מגרמנית: גדי גולדברג

 

עורכים מדעיים: הילה זהבי, שרון פרדו ומישל קנודט

 

עיון, 188 עמודים

 

https://www.ovpress.net/product-page/paneuropa

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added