< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

פרסום // ספר: סקרליזציה של הפוליטיקה: נקודות מבט השוואתיות על טענות דתיות ולאומיות (נדים רוחאנא ונאדירה–שלהוב–קיבורקיאן) [אנגלית]

Message URL: https://www.hum-il.com/message/1050501/

Rouhana, N.N. & Shalhoub-Kevorkian, N. (2021). When politics are sacralized: Comparative perspectives on religious claims and nationalism. Cambridge: Cambridge University Press.

סקרליזציה של הפוליטיקה בוחן בגישה בין–תחומית והשוואתית את המיזוג בין טענות דתיות ולאומיות ואת ביטוייה הפוליטיים. פוליטיקה ממלכתית, כאשר היא ממוסגרת על ידי לאומיות הממוזגת בטענות דתיות, עלולה לעורר סכסוך ממושך, להזרים אמונות דתיות מפורשות לפוליטיקה, ולתת לגיטימציה לאלימות נגד קבוצות אתניות או לאומיות. כרך זה חוקר כיצד באמצעות לאומיות הגמונית, מדינות מגישות טענות דתיות בפוליטיקה המקומית והבינלאומית, תוך פוליטיות מודשת.הספר בוחן את ישראל, הודו, התנועה הלאומית הפלסטינית וחמאס, סרי לנקה, ערב הסעודית, סרביה, איראן וצפון אירלנד. הפרקים עוסקים בנראות, ביצועיות, תפקיד ולגיטימציה פוליטית של דת ולאומיות. המחברים מנתחים כיצד ומדוע סקרליזציה משפיעה על התנהגויות פוליטיות הניכרות בפוליטיקה לאומית ובינלאומית, מייצרת אלימות בחסות המדינה ומעצבת סכסוכים.

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added