< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

פרסום // ספר: השמאל העצמאי בישראל 1993-1967 [עברית]

Message URL: https://www.hum-il.com/message/0012821/

השמאל העצמאי בישראל 1993-1967. אסופה לזכרו של נעם קמינר. עורכים: מתן קמינר ואחרים. ישראל: ספרי נובמבר 2019

בשנות השבעים והשמונים של המאה הקודמת שגשג בישראל זרם שמאלי שהכריז על עצמאות מהציונות ומהקומוניזם הסובייטי גם יחד. שמאל עצמאי זה לא ויתר על עבודה בתוך הציבור היהודי בישראל למען שלום עם העם הפלסטיני, למען סוציאליזם ולמען זכויותיהם של נשים, מזרחים, וקבוצות מדוכאות אחרות בישראל, תוך ששאב השראה מתנועת השמאל החדש שפעלה ברחבי העולם באותה תקופה. בישראל אנשי השמאל העצמאי שיחקו תפקיד מפתח בהקמתם של מגוון ארגונים וקבוצות, מתנועת “קמפו”ס” הסטודנטיאלית ועד ארגון הסירוב ״יש גבול״ והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון, במסגרת ניסיון להשתחרר מדוגמות ולבנות חזיתות רחבות ככל הניתן של התנגדות למלחמות, לכיבוש ולקפיטליזם הניאו-ליברלי. עד כה לא זכה השמאל העצמאי לתשומת הלב המחקרית שלה זכו “שכניו” האידאולוגיים בשמאל הציוני, במפלגה הקומוניסטית וב”מצפן”. אסופה זו, המוקדשת לזכרו של פעיל השמאל העצמאי נעם קמינר ז״ל, מתחילה במילוי החלל באמצעות מיפוי תיאורי ואנליטי של כמה מהאירועים והתנועות המרכזיים בתוכו.

כותבים: ראובן אברג’ל / ג’וואד בולוס  /ג’ואל ביינין / תמי ברגר / מוחמד ברכה / עודה בשאראת / לב גרינברג /  אפרים דוידי / איבון דויטש / אריה דיין / יעל דמירל / עמירה הס / איתמר חריטן / חדווה ישכר  / ישי מנוחין / סמדר נהב-קמינר / אברהם עוז / אהוד עין גיל / מאיר עמור / כרמל קמינר / מתן קמינר / מיכל שכטר

קישור לספר ולפרק לדוגמה

Message publisher
מערכת רמה - רשת מדעי הרוח והחברה info@hum-il.com *** רמה אינה קשורה להודעה זו ואין בידיה מידע נוסף. לכל שאלה הנוגעת להודעה ולפרטי התקשרות יש להקליק על הקישור המפנה אל האתר הרלוונטי.
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added