< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // לכנס: הכנס השנתי ה-47 של האגודה האנתרופולוגית הישראלית - אנתרופולוגיה ו/של טכנולוגיה [באר שבע 05/19] דדליין=28.2.19

Message URL: https://www.hum-il.com/message/9021219/

טכנולוגיה ותרבות חומרית זכו מאז ומעולם לתשומת לב אנתרופולוגית, אולם מכיוון שתחומים אילו הוגבלו לרוב למוזיאונים אתנוגרפיים, האנתרופולוגיה החברתית לא פיתחה המשגה ברורה של היחסים בין תרבות וטכנולוגיה. העניין המתעורר באנתרופולוגיה של הטכנולוגיה נשען על ההתפתחויות מדעיות וטכנולוגיות ועל המפנה החומרי בתיאוריה החברתית. דטפיקציה של החיים החברתיים, טכנולוגיות העצמת הגוף (body enhancement technologies), מכשירים פיננסיים חדשים או ההשפעות של שינויי האקלים, הן רק כמה דוגמאות למחקר אשר עוסק בתנאים החומריים המשתנים ובטכנולוגיות החדשות של החיים החברתיים.

המבט האנתרופולוגי מאפשר לעקוב אחרי מסלולי ההתפתחות של הטכנולוגיות המגוונות (סביבתיות, ביו-רפואיות או תעשייתיות) ואחר הקשרי היווצרותן. האנתרופולוגיה העכשווית הולכת אל מעבר לדיון הדטרמיניסטי בממדים החומריים של הייצור, ודנה בסוכנות של אנשים וחפצים וביחסי הגומלין ביניהם . אולם אנתרופולוגיה ביקורתית מחייבת גם מודעות לאופנים שבהם תהליכים טכנולוגיים ותוצריהם מעצבים את החברה, והעלאת שאלות חשובות בנוגע לאופן שבו יחידים, ארגונים ומדינות לאום מסתגלים לטכנולוגיות החדשות ולחומרים שהן מפיקות.

ישראל, “אומת הסטארט-אפ”, מהווה שדה פרודוקטיבי לחשיבה על הממשק שבין טכנולוגיה, תרבות וחברה. “אומת סטארט-אפ” זו מתפארת בתעשיות ההיי-טק, חלקן בעלות זיקה חזקה לביטחון ולצבא, בעוד שיוזמות טכנולוגיות פרטיות וציבוריות אחרות נאבקות על הכרה ועל מימון. ישראל מובילה את הפיתוח והייצוא של מערכות להתפלת מים ולטיהורם, טכנולוגיה אשר מתגברת באופן יצירתי על הדטרמיניזם הסביבתי של זמינות המים בישראל, אך גוזרת משטר מים נוקשה הנובע מתכנון לקוי ושיקולים פוליטיים. למרות אור השמש הזמין והיתרון הגיאו-אסטרטגי הטמון בהחלפת הנפט באנרגיות מתחדשות, ישראל משתרכת מאחור בפיתוח ויישום של מערכות אנרגיה חלופיות. אנו מבקשים לעסוק בכינוס השנתי ביחסים מורכבים אלה שבין המדיניות הפוליטית, האקולוגיה, והממדים השונים של היצירתיות ו/או הניכוס של טכנולוגיה בהקשרים גלובליים ומקומיים.

הכנס מבקש מושבים ומאמרים אשר עוסקים בטכנולוגיה במובנה הרחב ביותר: ייצור, הפצה וצריכה של כלים וטכניקות ייצור; אומנות; מחקרים אתנוגרפיים של בתי מלאכה, סככות, מוסכים ומפעלים; חומריות, טכנולוגיה וצריכה תרבותית; ייצור וצריכה של בגדים ואופנה; דטפיקציה של בריאות; טכנולוגיות להעצמה ולשיפור הגוף; רשתות חברתיות; כריית נתונים ואלגוריתמים; טכנולוגיות פיננסיות; מחקרי אנרגיה ואנתרופולוגיה; שינויי אקלים ותרבות; קיימות סביבתית; טמפורליות וטכנולוגיה. כתמיד, נשמח לקבל הצעות בנושאים אחרים בעלי עניין אנתרופולוגי.

אתר הכנס

Message publisher
עזרי עמרם isranthro@gmail.com 050-3040548
Full address
פארק קרסו למדע, העצמאות, באר שבע, ישראל
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added