< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

פרסום // ספר: כרך א: ספר אור זרוע וסיפורים אחרים כרך ב: מוזיקה מודרנית וסיפורים אחרים (יעקב הורוביץ, דן מירון)

Message URL: https://www.hum-il.com/message/8061818/

כרך א: ספר אור זרוע וסיפורים אחרים
כרך ב: מוזיקה מודרנית וסיפורים אחרים
מאת: יעקב הורוביץ
עורך: דן מירון

מאי 2018

מתוך ניסיון להחזיר אל תודעת הקורא בן זמננו את יצירתו של יעקב הורוביץ, המספר האקספרסיוניסט הבולט של תקופת הסער והפרץ של המודרניזם העברי בין שתי מלחמות העולם, כונסו בשני כרכים מקיפים מיטב סיפוריו המוקדמים, שנכתבו בשנות העשרים של המאה שעברה, ואלה המאוחרים, שנכתבו בשנות השלושים והארבעים, כשפעל המחבר כפרוזאיקן הבולט ביותר בחבורה המודרניסטית התל אביבית של שלונסקי ואלתרמן.

בכרך הראשון הובאו סיפוריו המוקדמים של המחבר, ובראשם סיפור המופת ההגותי הפסֵידו-היסטורי “ספר אור זרוע”, מיצירות הפרוזה העבריות העיקריות של שנות העשרים.
בכרך השני מוצגים ניסיונות ראשונים ליצור סיפורת מדע בדיוני בעברית, ובצדם דוגמאות של סיפורת דיונית, “מופשטת”, כמעט מעורטלת מעלילה סיפורית אך סוחפת מן הבחינה הרִגשית והאינטלקטואלית (הסיפור המופתי “מוזיקה מודרנית”, שעל שמו קרוי הכרך, הוא דוגמה לסיפורת דיונית-רגשית כזאת).

מן הסיפורים משתקפת המציאות הבין-לאומית האימתנית של שנות עליית הפשיזם ומלחמת העולם השנייה, והמחבר נאחז בתקווה שעדיין אפשר לתקן את העולם המתערער באמצעות פרץ של אידֵאליזם חדש. תקוותו זו ניכרת בייחוד ברומן “עולם שלא נחרב עדיין”, המשלב בכפל עלילותיו את סיפור “החלום האמריקני”, שהתרפטותו והסתאבותו נחשפו לעין בשנות המשבר הכלכלי הגדול, ואת סיפור “החלום הציוני” החלוצי, שידע גם הוא תהליך של התכווצות והתאבנות. כאן וכאן חוזה המחבר ריענון של חלומות הגאולה והצלת העולם באמצעותם.
הורוביץ, נצר לשושלת רבנית, איש אשכולות ספוג תרבות אירופה ואווירתה מן העידן שלאחר התמוטטות הסדר הבורגני, וחלוץ מחלוצי העלייה השלישית, עשה את אחד הניסויים הבולטים ביותר בחידוש פני הסיפורת העברית מתוך מזיגת תכניה ונוסחאותיה המקוריים בזרמים האמנותיים האירופיים העדכניים.

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added