< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // הרצאה: בין רחוב החבשים, רחביה ותלפיות: ש.ד. גויטיין מתכתב עם ש"י עגנון, גרשם שלום וירושלמים אחרים (חנן חריף) [ליאו בק, ירושלים] 4.3.20

Message URL: https://www.hum-il.com/message/0022909/

מכון ליאו בק ירושלים שמח להזמינכם להרצאה החמישית בסדרת ההרצאות “היסטוריה בחליפת מכתבים: מבט אינטימי על תולדות יהדות גרמניה”, עם הרצאתו של ד”ר חנן חריף:

בין רחוב החבשים, רחביה ותלפיות:
ש.ד. גויטיין מתכתב עם ש”י עגנון, גרשם שלום וירושלמים אחרים

ירושלים של תקופת המנדט הבריטי הייתה עיר של שינויים והתפתחויות מהירות. לצד העיר העתיקה והשכונות הוותיקות שסביבה, גדלה והלכה ירושלים היהודית שמחוץ לחומות ונוספו לה שכונות חדשות. האוניברסיטה העברית, שנוסדה ב-1925, משכה אליה מלומדים והשפיעה אף היא על אופייה של העיר העתיקה-חדשה.

בהרצאה נקרא בכמה ממכתביו של שלמה דב גויטיין, חוקר יהדות תימן והגניזה הקהירית, נעמוד על קשריו עם מלומדים ויוצרים אחרים – במיוחד גרשם שלום וש”י עגנון – ונלמד מהם פרק בהיסטוריה תרבותית של יהודי גרמניה ומרכז אירופה בירושלים המנדטורית.

ד”ר חנן חריף הוא סגן ראש מכון בן-צבי לחקר קהילות ישראל במזרח ומרצה בבית הספר לתלמידי חו”ל של האוניברסיטה העברית. חנן חוקר את המפגש שבין יהודי אירופה והעולם הערבי והמוסלמי ואת ביטוייו התרבותיים, המחקריים והפוליטיים. לאחרונה הופיע ספרו: אנשים אחים אנחנו: הפנייה מזרחה בהגות הציונית.

הערב יתקיים ביום רביעי ה-04.03.2020 בשעה 19:00 במכון ליאו בק, רח’ בוסתנאי 33 ירושלים.

כניסה בעלות 20 ש”ח.
הכניסה חופשית לאזרחים ותיקים וסטודנטים.

https://www.facebook.com/events/128785205122685/

 

Message publisher
גלית רנד רכזת פעילויות, מכון ליאו בק ירושלים leobaeck@leobaeck.org 02-5633790
Full address
מכון לאו בק ירושלים, רחוב בוסתנאי 33 ירושלים
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added