< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // לסדנה: שכנוע והתנגדות [חיפה 10/19] דדליין=1.8.19

Message URL: https://www.hum-il.com/message/9040510/

Persuasion and Resistance

קול קורא להצגה בסדנת מחקר במימון הקרן הלאומית למדעים (22-24 באוקטובר, 2019) בנושא שכנוע והתנגדות Persuasion and Resistance
חוקרים ותלמידי מחקר שעוסקים בתחום ההתנגדות לשכנוע מוזמנים להגיש תקצירים (עד 500 מילה) לפרופ’ יונתן כהן jcohen@com.haifa.ac.il עד תאריך: 1 באוגוסט, 2019. המחקרים להצגה בסדנת המחקר ייבחרו לפי התאמתם לתמה של הסדנה וחדשנותם. הסדנה תיערך בחיפה בין ה 22 ל 24 באוקטובר, 2019.
רקע מדעי: המחקר בנושא שכנוע הוא מאבני היסוד של מדעי החברה. הוא נוגע בהקשרים פוליטיים, חברתיים, בנושאי בריאות סביבה ובנושאים רבים אחרים בהם דעת קהל משחקת תפקיד. אחת התובנות הבסיסיות בחקר השכנוע הוא שיש לאנשים נטייה טבעית להתנגד לניסיונות שכנוע או למידע שאתו הם אינם מסכימים בכלל. מלכתחילה, אנשים נוטים להימנע מלהיחשף למידע שסותר את תפישותיהם (Knobloch-Westerwick, 2014) וכשבני אדם נתקלים במידע שסותר את אמונותיהם הם נוטים לייצר טיעוני-נגד שחוסמים את קבלת המידע החדש והטמעתו. (ראו למשל:Petty & Caccioppo, 1981; Brehm, 1966 ).
היכולת להתגבר על מנגנוני ההתנגדות היא תנאי הכרחי ליכולת לשנות עמדות או להניע אנשים לשנות התנהגות. בשנים האחרונות, מחקר השכנוע עבר להתמקד בהבנת ההתנגדויות ובדרכים לעקוף או להחליש אותן. כיוון מחקרי משמעותי שהתפתח בשני העשורים האחרונים הוא שימוש בסיפורים או בתכנים בידוריים אחרים בכדי לעקוף התנגדויות (לסקירה ראו: Moyer-Guse’, 2008). יחד עם זאת, יש מחקרים שמנסים להמשיג באופן מדויק את ההתנגדות ולהבין את מקורותיה (Dillard & Shen, 2005).
הסדנה תכנס חוקרים מובילים בפסיכולוגיה ותקשורת שחוקרים שכנוע והתנגדות לשכנוע. בין השאר, יוצגו בה ממצאים של פרויקט במימון הקרן הלאומית למדע שבודק שימוש בטכניקות נרטיביות שונות להפחתת התנגדות כמו גם מחקרים חדשים אחרים בתחום.
בין החוקרים שאישרו את השתתפותם:
• James Dillard, Penn State University
• Daniel O’Keefe, Northwestern University
• Michael Shapiro, Cornell University
• Marieke Fransen, U. of Amsterdam

References:

Brehm, J. W. (1966). A theory of psychological reactance.
Dillard, J. P., & Shen, L. (2005). On the nature of reactance and its role in persuasive health communication. Communication Monographs, 72(2), 144-168.
Knobloch-Westerwick, S. (2014). Choice and preference in media use: Advances in selective exposure theory and research. Routledge.
Moyer-Gusé, E. (2008). Toward a theory of entertainment persuasion: Explaining the persuasive effects of entertainment-education messages. Communication Theory, 18(3), 407-425.
Petty, R. E., Cacioppo, J. T., & Goldman, R. (1981). Personal involvement as a determinant of argument-based persuasion. Journal of personality and social psychology, 41(5),

 

Message publisher
יונתן כהן jcohen@com.haifa.ac.il
Full address
אוניברסיטת חיפה
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added