< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // הרצאה: מעבר לאוטופיות ודיסטופיות - זיהוי מידות סיכון משתנות ביישום של טכנולוגיות מעקב (שאול דוק) [רמת גן] 7.4.19

Message URL: https://www.hum-il.com/message/9031216/

הציבור מוזמן להרצאתו של שאול דוק במסגרת קולוקויום בר-אילן למדע, טכנולוגיה וחברה, ביום א, 7.4.2019, שעה 18:00, בבניין 502, חדר 43, אוניברסיטת בר-אילן.

כותרת ההרצאה: מעבר לאוטופיות ודיסטופיות: זיהוי מידות סיכון משתנות ביישום של טכנולוגיות מעקב

תקציר: בעיסוק בטכנולוגיות מעקב, וטכנולוגיות חדשות בכלל, קל ליפול לתוך הסתכלות שהיא כולה וורודה (אוטופית) או שהיא כולה אפלה (דיסטופית), בצורה שמעריכה הערכת-יתר את היתרונות או החסרונות שטכנולוגיות חדשות טומנות בתוכן. נטייה זו נובעת בחלקה מהסתכלות נטולת הקשר, אשר אינה לוקחת בחשבון כיצד טכנולוגיות חדשות מעוצבות ומעובדות בצורה מתמשכת בשדה החברתי, ואשר לפיכך חסרה מבט מציאותי ומורכב לגבי מידות הסיכון אשר כרוכות באותן טכנולוגיות. כך, למרות שפרספקטיבות אוטופיות או דיסטופיות של טכנולוגיות הן מעניינות ועשויות להצית את הדמיון (ראו מקרה הסדרה ‘מראה שחורה’) הן אינן מייצגות נכונה כיצד טכנולוגיות חדשות מיושמות בפועל. בהרצאה זו בכוונתי להציע כמה תובנות לגבי הסיכון המוחשי הקיים בטכנולוגיות מעקב, על ידי השוואה בין ארבעה מקרי מבחן שונים: שניים מהזירה המקומית ושניים מארצות הברית. כך אסקור את מקרי היישום של: פרויקט מצלמות המהירות הדיגיטליות בישראל (פרויקט א-3), פרויקט המחסומים האוטומטיים בשטחים (הטרמינלים), הפרויקטים של מצלמות המשטרה הלבישות בארצות הברית, ושל המעקב של סוכנות ה-NSA בארצות הברית. ההשוואה בין המקרים תשמש כדי להאיר: 1) מדוע במקרים מסוימים טכנולוגיות מעקב מייצגות סיכון נמוך למטרות המעקב שלהן, ומדוע במקרים אחרים הן מייצגות סיכון גבוה? 2) מה הם התהליכים אשר מקטינים את הסיכון הכרוך בטכנולוגיות חדשות? 3) מה עשוי לפגוע באותם תהליכים?

Message publisher
Shaul A. Duke, PhD | http://ShaulDuke.com saduke@gmail.com
Full address
אוניברסיטת בר-אילן, רמת גן, בניין 502, חדר 43
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added