< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

חדשות, שיתוף הקהילה ועוד // שיבושים בפתיחת שנת הלימודים באוניברסיטאות: שביתת הסגל הזוטר - על מה ולמה, וכל מה שצריך לדעת

Message URL: https://www.hum-il.com/message/8101399/

שיבושים בפתיחת שנת הלימודים באוניברסיטאות: הסגל הזוטר בת”א ובן גוריון ישבות

ארגון הסגל הזוטר ישבות במחאה על תנאי השכר ■ במקביל מתכנן הסגל הזוטר להשבית את פתיחת שנת הלימודים גם בשבע מבין כ-20 המכללות הציבוריות // ליאור דטל

שיבושים בפתיחת שנת הלימודים האקדמית – בעקבות מחאה של הסגל האקדמי הזוטר על תנאי השכר. באוניברסיטת תל אביב ישבות הסגל הזוטר ויקיים מחר (א’) משמרות מחאה. באוניברסיטת בן-גוריון הודיע הסגל הזוטר להנהלת האוניברסיטה כי לא יפתח את שנת הלימודים האקדמית. שביתה של הסגל הזוטר מתוכננת גם ב-7 מתוך 20 המכללות הציבוריות, מ-21 באוקטובר.

“הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת ת”א, האחראי על עיקר ההוראה באוניברסיטה, סובל משכר נמוך והעדר ביטחון תעסוקתי מינימלי”, אמרו בארגון. עוד נמסר כי “לאחר פגישה עם מנכ”ל האוניברסיטה, הפערים עדיין גדולים. צוות הסגל האקדמי הזוטר הדגיש בפגישה שהוא מוכן לשבת למו”מ כנה ומרתוני במהלך הימים הקרובים, כולל בסוף השבוע, מתוך מטרה למנוע את השביתה ולפתור את המשבר שפוגע בראש ובראשונה בסטודנטים.

הסגל הזוטר בת”א, הכולל כ-5,000 עוזרי הוראה, מתרגלים, עמיתי הוראה, מורים מן החוץ ומורים במסלול המקביל (כולל בתוכניות חוץ תקציביות), לא יקיים כל פעילות הנוגעת להוראה, כולל העברת חומרים ופגישות עם סטודנטים. במהלך השביתה, יקיימו חברי הארגון פעולות מחאה ברחבי הקמפוס ומחוצה לו. ביום ראשון, יום פתיחת שנת הלימודים, ובמהלך השבוע הקרוב, יתקיימו משמרות מחאה בשערי האוניברסיטה (שער 4 ו-7) וברחבי הקמפוס.

נטלי לוי, יו”ר ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת ת”א, אמרה כי “לא נותרה לנו ברירה אלא לשבות. לאחר שנה וחצי של מו”מ, וכאשר בארבעת החודשים האחרונים האוניברסיטה התעלמה מפניותינו החוזרות לקיים הידברות לצורך מניעת הפגיעה בלימודים, רק עכשיו, לאור איום השביתה, חזרה ההנהלה לשולחן המו”מ. אנו ציבור העובדים הגדול ביותר בקמפוס, אך תנאי העסקתנו מחפירים ושכרנו הנמוך לא התעדכן מזה 4 שנים. לא רק זאת, כרגע מנסה האוניברסיטה לכפות עלינו הסכם שנדון מאחורי גבנו ופוגע קשות בזכויות הסוציאליות שלנו. נעצור את השביתה ברגע שהאוניברסיטה תכיר בכך ותציע פתרונות ראויים. כרגע, לצערי הרב, הדבר רחוק מכך.”

יו״ר ועד הסגל האקדמי הזוטר באוניבריטת בן גוריון, עמית שמרת, אמר: “לאחר שנה וחצי של משא ומתן, ההסכם שגיבש ועד ראשי האוניברסיטאות עם שניים בלבד מתוך ששת ארגוני הסגל הזוטר משקף אינטרס מצומצם של מיעוט מבין אנשי הסגל הזוטר בכלל, ובאוניברסיטת בן גוריון בפרט. הוא פוגע בזכויות סוציאליות בסיסיות ובמרכיבי שכר קיימים, ולא מביא לשום שיפור בביטחונם התעסוקתי של פלח העובדים העיקרי במוסדות האקדמים. עניינים אקוטיים כמו פגיעה בימי אבל ומחלה והשארת רוב אנשי הסגל ללא זמן סביר להיערך מבחינת חלופה תעסוקתית, הם קווים אדומים שאיתם בפירוש לא נסכים. לאחר שהצענו מספר מתווים חלופיים ונענינו בסירוב או התחמקות, הודענו להנהלת האוניברסיטה כי באין שיפור משמעותי, לא נפתח את שנת הלימודים האקדמית”.

שביתה גם במכללות

ניסיונות המו”מ כשלו – והלימודים במכללות הציבוריות ישובשו החל מה-21 באוקטובר, למשך שבוע. מכיוון שחברי הסגל הזוטר במכללות אחראים על חלק ניכר מההוראה בהן, השביתה צפויה לשבש באופן משמעותי את הלימודים במכללות השובתות.

השביתה במכללות תתקיים בשבע מבין כ-20 המכללות הציבוריות. השביתה תתקיים במכללת ספיר, מכללת כנרת, המרכז האקדמי רופין, סמינר הקיבוצים, המכון הטכנולוגי חולון, מכללת אחווה, מכללת אשקלון. במכללות רופין, הטכנולוגי חולון, כנרת, אחווה וספיר, שבהן ה-21 באוקטובר הוא תאריך החזרה ללימודים – תיפתח השנה בשיבושים, כאמור. בנוסף, חברי הסגל הזוטר באוניברסיטת תל אביב החליטו לשבש את הלימודים במחאה על תנאי שכרם.

היום נערכה פגישת מו”מ בין נציגי הסגל הזוטר במכללות הציבוריות לבין נציגי משרד האוצר, שהסתיימה ללא תוצאות. בסופה אמרו נציגי חברי הסגל כי “האוצר מתעקש להנציח את האפליה כלפי סגלי ההוראה במוסדות האקדמיה הפריפריאליים”

חברי הסגל הזוטר במכללות הציבוריות מהווים כ-70% מהסגל האקדמי בהן. בשנה האחרונה חתמו הנהלות חלק מהמכללות הציבוריות על הסכמי שכר חדשים עם חברי הסגל הזוטר, אך חברי הסגל במכללות השובתות מסרבים לקבל את תנאי ההסכם, ודורשים שיפור משמעותי יותר לתנאי עבודתם. דרישתם המרכזית היא להשוות את תנאי עבודתם לזו של חברי הסגל הזוטר באוניברסיטאות, כאשר לטענתם מדובר על פערי שכר של 40% באותו היקף משרה.

“לצערנו במקום להתקדם במו”מ ולתקן עוולות של שנים, בוחרים באוצר להציג את סגלי ההוראה במכללות כמי שמעוניינים לקבל יותר תמורת פחות עבודה” אומר שגיא מעיין, חבר הפורום ומרצה במכללת ספיר. “האוצר מציג מצג שווא לפיו סגל ההוראה מעוניין להשוות את תנאיו לאלו של תלמידי המחקר, במקום לתקן 25 שנה של אפליה בין סגלי הוראה שמבצעים את אותה עבודה בדיוק”.

לפרטים נוספים – עמוד הסגל הזוטר באוניברסיטת תל אביב

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added