< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // לסדנה: מנציחים את אדוארד סעיד دعوة الى ورشة في الناصرة [נצרת 01/19] דדליין=7.11.18

Message URL: https://www.hum-il.com/message/8102123/

בין ה- 4 ל- 7 בינואר 2019 תתקיים בנצרת סדנה לתלמידים מתקדמים בנושא עבודותיו של אדוארד סעיד. הסדנה מאורגנת על ידי מכון ון-ליר, בשיתוף עם מרכז מינרבה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב, והרכזים האקדמיים שלה יהיו ד”ר ראיף זרייק ופרופ’ אמנון רז-קרקוצקין.
השנה אנו מציינים את יום השנה ה- 40 לחיבורו החשוב של סעיד “אוריינטליזם”. עבודה זו יצרה מרחב לתחומי מחקר חדשים, הנוגעים לפוליטיקה של הידע, לייצוג המזרח במערב ולנושאים בין-תרבותיים אחרים. אך מעבר לקלאסיקה זו, סעיד כתב גם על אימפריאליזם, אינטלקטואלים, ביקורת, חילוניות, הומניזם, התחלות, סגנון מאוחר ועוד. רוב כתביו של סעיד שואבים השראה בעקיפין מניסיונו כפלסטיני גולה, ונוגעים בשאלת פלסטין, תוך שהם הופכים אותה לשאלה אוניברסלית הקשורה לשאלות יסוד של גלות, חרות, שיבה, זכויות וצדק. יתר על כן, הקשרים שהוא יצר בין ניסיון חייו ובין עבודתו וכתיבתו יכולים לשמש מודל לחיבור בין האישי, האסתטי והפוליטי. כל הנושאים והתמות הללו, ועוד, יידונו בסדנה.
אנו מזמינים דוקטורנטים, מקבלי מלגות פוסט-דוקטורט, וכן סטודנטים לתואר שני בשלב מתקדם של עבודתם, להירשם. הסדנה תכלול הרצאות על היבטים של עבודתו של סעיד מפי חוקרים פלסטינים וישראלים מובילים, קריאות צמודות של יצירותיו, ומחקרים רלוונטיים שיציגו המשתתפים. השפה העיקרית של הסדנה תהיה אנגלית, אך המשתתפים יוכלו לבחור לדבר עברית או ערבית.
מי שעובד/ת על כל אחד מהנושאים שנזכרו לעיל מוזמנ/ת להשתתף, ותינתן לו/ה הזדמנות להציג את מחקרו/ה ולדון במהלך הסדנה בקשר של מחקר זה אל סעיד. תהא זו גם הזדמנות לקבל משוב רב-ערך מפי חוקרים מנוסים. בנוסף, הסדנה תכלול השתתפות באירועים תרבותיים וחברתיים בנצרת.

הוצאות הלינה והארוחות של המשתתפים יכוסו.
מי שמעוניין להשתתף בסדנה , מתבקש לשלוח הודעה עם החומרים הבאים אל הכתובת
edwardsaidworkshop@gmail.com :
1. קורות חיים קצרות באורך של עמוד.
2. מכתב נלווה (עד 350 מלים) המסביר כיצד המחקר שלכם/ן קשור לנושאי הסדנה.
3. אנא הבהירו אם תוכלו להציג את עבודתכם/ן (כולל מחקר שנמצא בעיצומו) במהלך הסדנה.
המועד האחרון להגשת ההצעות הוא יום שני, 7 בנובמבר 2018.

השפה העיקרית של הסדנה תהיה אנגלית, המשתתפים יוכלו לבחור לדבר בעברית או בערבית

Message publisher
תום פסח tompessah@gmail.com
Full address
נצרת
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added