< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע // הרצאה: ילדי הלילה - הגבלת הילודה בסין ואומני המחאה (תמר פול-כהן) [תל אביב] 8.5.18

Message URL: https://www.hum-il.com/message/8050405/

שמחים להזמינכם להרצאה: “ילדי הלילה – הרצאה על הגבלת הילודה בסין ואומני המחאה”
מרצה: תמר פול-כהן

תארו לכם שבמדינת ישראל היה חוק המגביל את הילודה וקובע כי מותר ללדת רק ילד אחד. העוברים על החוק צפויים לעונשים וקנסות בלתי אפשריים, החרמת רכוש, הריסת בתים, פיטורין ואפילו הפלות בכפיה גם בחודש התשיעי.

כתוצאה מכך מסתובבים בקרבנו ילדים לא חוקיים. ילדי צללים. הם לא רשומים או קיימים באופן רשמי כתושבי המדינה. הם אינם זכאים לטיפול רפואי, אינם לוקחים חלק במערכת החינוך ואינם להתחתן או לצאת מהארץ. בבית בו ישנם שני ילדים – האחד גדל ומקבל הכל והשני, הלא חוקי, מסתתר וחסר כל.

ב- 25 לספטמבר 1979 יוצא חוק הגבלת הילודה בסין הקומוניסטית : לכל זוג מותר להביא לעולם רק ילד אחד. המטרה: צמצום התחרות על המשאבים. הגבלת הילודה בסין גבתה מחיר פוליטי, חברתי ומוסרי גבוה מאוד: חוסר איזון מגדרי ועלייה חדה במספר “הבנות החסרות” במדינה, נשים שידעו שיש להן בנות עשו הפלות. בנות שנולדו נשלחו לבתי יתומים או ננטשו ברחוב. הפריות מלאכותיות ללדת תאומים. בנות נשלחו לאימוץ למדינות מערביות.30 מיליון גברים רווקים שאין להם עם מי להתחתן בגלל העדפת בנים על בנות. נמנעו 400 מיליון לידות. 10,000 תינוקות ננטשים ברחובות בשנה. 1 מכל 3 שנולדים מתים. חטיפת בנים זכרים. חטיפת וסחר כלות. המדינה פרסמה שיש 35,000 הפלות ביום ו 13 מיליון בשנה. במהלך השנים בוצעו 336 מיליון הפלות ו-222 מיליון עיקורים של נשים. חוסר האיזון המגדרי הוביל לכפרים של רווקים והתנהגות אלימה.

ב-2015 הודיעה סין כי תאפשר לכל הזוגות הנשואים להביא לעולם שני ילדים. זהו הרקע לספר הביכורים של תמר פול כהן. בהרצאה נדון בסיבות לחקיקת החוק, הדרכים האכזריות לאכוף אותו ובתוצאותיו ההרסניות. עוד בהרצאה: יותר ממיליארד סינים לא התנגדו ולא יצאו למחות נגד החוק אך היו מספר לא מבוטל של אומנים שהביעו את מחאתם ביצירות ונאלצו לשלם מחיר יקר על כך.

תמר פול-כהן, ילידת תל אביב, נשואה ואם לשלושה. משפטנית ועורכת דין. שימשה כדוברת בתי המשפט וכיועצת תקשורת לנשיא בית המשפט העליון, כדוברת במשרד המשטרה ובעיריית תל אביב וכשליחת הסוכנות היהודית בניו יורק.

ההרצאה תתקיים ביום ג’, 8.5.18, בשעה 16:00.
מיקום: הספרייה למדעי החברה, לניהול ולחינוך
להרשמה>>https://soclib.tau.ac.il/events/Children_of_the_night
נשמח לראותכם

Message publisher
שלומית פרי מנהלת הספרייה למדעי החברה, לניהול ולחינוך ע"ש ברנדר-מוס אוניברסיטת תל אביב shlomitp@tauex.tau.ac.il
Full address
אוניברסיטת תל אביב, הספרייה למדעי החברה, לניהול ולחינוך
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added