< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

קול קורא // הגשת כתבי יד בפלטפורמה המקוונת החדשה: פורום "עיוני משפט" (עברית) ללא דדליין

Message URL: https://www.hum-il.com/message/8041211/

השקת הפלטפורמה המקוונת “פורום עיוני משפט”
קול קורא להגשת כתבי יד
מערכת “עיוני משפט”, כתב העת המשפטי של אוניברסיטת תל אביב, שמחה להודיע על השקת “פורום עיוני משפט”, הפלטפורמה המקוונת של כתב העת. מטרת פלטפורמה זו היא לשמש במה ייחודית ועצמאית לתכנים אקדמיים קצרים ועדכניים במתכונת שונה מאלה המתפרסמים בגרסה המודפסת. פלטפורמה זו תכלול גם סוגות (ז’אנרים) ייחודיות.
אנו מעודדים כותבים וכותבות לשלוח מאמרים קצרים, מסות ורשימות לפרסום ב”פורום עיוני משפט”. מטרתה של הפלטפורמה המקוונת החדשה של עיוני משפט היא לשמש כבמה ייחודית בשיח המשפטי בישראלי, שבמסגרתה יוכלו כותבות וכותבים לפרסם כתיבה חדשנית ויצירתית, שאינה נכנסת למשבצות המוכרות כיום במרבית כתבי העת. “פורום עיוני משפט” לא נועד לפיכך לפרסום מאמרים מחקריים מלאים, אלא לתת מקום לסוגות חשובות אחרות, ולאפשר זאת בקצבי זמן קצרים מהנהוגים בכתבי העת בפרינט. בכך מבקש “פורום עיוני משפט” להעשיר את השיח המשפטי בישראל, גם בעקבות שגשוג הפלטפורמות המקוונות של כתבי העת המובילים בארצות הברית (למשל Harvard Law Review Forum, Yale Law Journal Forum, ו-Stanford Law Review Online).
כתבי היד שיוגשו ל”פורום עיוני משפט” אינם מוגבלים לנושא מסוים, מתודולוגיה, או גישה מחקרית, וניתן לכתוב אותם במתכונת של ז’אנרים שונים, ובפרט:
• מסה: מאמר קצר המציג רעיון מקורי ועצמאי לגבי כל נושא השייך לעולם המשפט. עיקרה של מסה הוא רעיון חדשני ביחס לתיאוריה או לדוקטרינה משפטית, ואשר הדיון הרעיוני בו מקבל נפח רב יותר לעומת היישום והפיתוח המחקרי המלא והמעמיק.
• הערת חקיקה: ניתוח חקיקה קיימת או הצעת חוק שנמצאת בשלבים מתקדמים ויש בה עניין משפטי, תיאורטי או מעשי רב.
• הערת פסיקה: ניתוח פסק דין מרכזי (או משמעותי) מהשנים האחרונות. נדגיש כי אין די בכך שההערה תתאר פסק דין או תבקר אותו כדי להתאים לפורום עיוני משפט. על ההערה לקדם גם תזה או רעיון קצרים ומקוריים.
• ביקורת ספרות: התייחסות ביקורתית (גם אם אוהדת) לספר או למאמר שהתפרסמו לאחרונה בישראל או בעולם ושיש להם חשיבות ועניין תיאורטי לשיח המשפטי.
• הרצאות: גרסאות ערוכות ומעובדות של הרצאות שהועברו במסגרת כנסים או אירועים אחרים. הרצאות שעיקרן הוא חזרה על רעיונות שבוטאו במאמרים שכבר פורסמו בעברית לא יתקבלו לפרסום.
כתבי היד שיישלחו למערכת יעברו שיפוט מזורז ואלו מהם שיימצאו ראויים לפרסום יעברו עריכה מהירה על ידי העורכים וחברי המערכת. את כתב היד יש לשלוח בעותק אלקטרוני (על פי הכללים הטכניים המפורטים להלן) לכתובת המייל: Lfreview@post.tau.ac.il. יש לציין בכותרת המייל כי ההגשה היא ל”פורום עיוני משפט”.
דגשים טכניים:
• אורך: 10,000-3,000 מילים (כולל הערות שוליים).
• סוג הקובץ: Word (אין להגיש כתבי יד בקובץ PDF).
• הפניה למקורות תתבצע על פי כללי האזכור האחיד (ראו http://www.tau.ac.il/law/izkur/izkur.pdf).
• ריווח: על המאמרים להיות ברווח כפול.
• תקציר: יש לצרף תקציר בעברית שלא יעלה על 300 מילה.
• קורות חיים: יש לצרף קורות חיים (קצרים) של המחבר/ת. בין היתר, על קורות החיים לכלול את פרטי הקשר ושיוכו האקדמי של המחבר/ת.
• הצהרת מקוריות: יש למלא ולצרף הצהרה על מקוריות התוכן של כתב היד, אותה ניתן למצוא בקישור: http://law.tau.ac.il/sites/law.tau.ac.il/files/media_server/law_heb/Law_Review/mekoriut.docx.
• בלעדיות: אין להגיש מאמרים שהתפרסמו במקום אחר ובשפה כלשהי, או אשר הוגשו במקביל לכתב/י עת אחר/ים.
לפרטים נוספים: נירית פוטרמן, רכזת כתבי עת, הפקולטה למשפטים, Lfreview@post.tau.ac.il – 03-6408361.
פרופ’ ישי בלנק, עורך ראשי
טל אבולוף, עורכת
ענת ויידרגורן, עורכת
ענת עובדיה-רוזנר, עורכת
אורי שפראך, עורך
לינק לקול קורא להגשת כתבי יד בפורום עיוני משפט: http://bit.ly/2ns8Bya

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added