< Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->

אירוע תרבות // שיחה: סילוסופיה 3 - לילית ואסתהר - במקורות היהודיים ובשירתה (תרצה פוסקלינסקי שחורי) (סדרת סילוסופיה) [רמה & סילו, ירושלים] 26.7.21

Message URL: https://www.hum-il.com/message/1072100/

אנחנו שמחות ושמחים להזמין אתכםן למפגש השני של “סילוסופיה”.

סילוסופיה הוא מיזם הרצאות לציבור הירושלמי בשיתוף פעולה בין “רמה – רשת מדעי הרוח והחברה” ו”סילו קפה” במטרה להביא לקהל הירושלמי את הידע שבקדמת הבמה במגוון תחומים. במפגש השני נשוחח עם ד”ר אפרת זקבך על המיתוס המתגלגל של יחידה 101.

מי היתה האם הראשונה ? מה קרה בין “וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם בְּצַלְמוֹ, בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ: זָכָר וּנְקֵבָה, בָּרָא אֹתָם.” ובין ” וַיִּבֶן יְהוָה אֱלֹהִים אֶת-הַצֵּלָע אֲשֶׁר-לָקַח מִן-הָאָדָם, לְאִשָּׁה; וַיְבִאֶהָ, אֶל-הָאָדָם.”? נדבר על לילית ועל דומותיה כפי שהן מופיעות במיתולוגיה היהודית, במקרא, בספר הזוהר ובאגדות חז”ל. נשאל כיצד ובעיקר מדוע נבנתה דמותה כפי שנבנתה. ההרצאה תלווה קיטעי מקורות מטקסטים קאנוניים וחיצוניים, ושירים פרי עטה של תרצה פוסקלינסקי שחורי מתוך ספריה השונים.

תרצה פוסקלינסקי שחורי היא משוררת, יוצרת במדיות מגוונות ומרצה בתחומי יהדות כתרבות. כתבה את ספרי השירה “מדוזה שקופה הולכת” (אבן חושן, 2016), “מטמון של שממיות” (פרדס, 2018) ו”פרא כלב היא היתה” (לוין, 2021) וכמו כן שיריה התפרסמו בכתבי עת ובאנתולוגיות ושימשו מקור להופעות מחול ובמה.)

הכניסה בהזמנת מינימום של 30 ש”ח מבית הקפה.

האירוע מתקיים ביום שני, 26.7.21 בשעה 20:00 במרחב פתוח תחת כיפת השמים.

למידע נוסף לחצו כאן.

לדף האירוע בפייסבוק לחצו כאן.

לכל אירועי הסדרה לחצו כאן.

Message publisher
שרון גורדון sharon.gordon@mail.huji.ac.il
Full address
סילו קפה, דרך בית לחם 7, ירושלים
Map
Sharing and Saving

 

You will get reminders 10 ,5 ,2 days before the event
Event successfully added